[Owasp-turkey] Merkezi Olmayan Parolaların (Yerel Yönetici, BIOS, vs.) Yönetiminde “Güç Parolası” Yaklaşımı

Bedirhan Urgun bedirhanurgun at gmail.com
Wed Aug 8 09:27:17 UTC 2012

Merhaba,
Ortak parolanın yapısı gereği;

   - Güç parolası ve algoritma bilindiği takdirde brute force zor.
   - Ortak parola ve algoritma bilindiği takdirde brute force daha kolay.

Sadece brute force açısından bakıyorum.

Güçlü karakter dizileri üreten MD5'ten başka bir kriptoğrafik özet
kullanıldığında (hepsi alphanumerik değer üretir diye biliyorum ama diğer
taraftan sadece SHA ve MD çıktılarına aşinayım) noktalama işaretleri
üremezse şifreyi güçlendirmek için ortak parolaya hala ihtiyaç var diye
düşünüyorum. Çünkü önemli olan üretilen şifrenin karakter aralığı ve
uzunluğu.

Sanki ikinci parola IP ile salt gibi kullanılıyor, ama parola sonuçta iyi
korunmalı.

--

bedirhan urgun