[Owasp-turkey] Telekom'un kullanıcıların ağ kartları Mac Address'lerini alıp alamadığı

Huzeyfe ONAL huzeyfe at lifeoverip.net
Thu Oct 15 01:20:18 EDT 2009

Selamlar,

mesajim sanirim yanlis anlasilmis. Mac adresi alinabilir derken PPPOE
baglantisi kuran uc noktalarin mac adresini kastetmistim, pppoe arkasindaki
ethernet ağının değil.

Ek olarak pppoe *kimlik dogrulama metodu degildir*, ppp  framelerini
ethernet frameleri icerisine gomup gonderen network protokoludur.

MAC ise yaramaz kismina da katilmiyorum, spoof edilmediyse bir mac adresi
sizin ev/iş adresinizin bile bulunmasina yol acabilir(Tabi bu pppoe icin
degil daha cok ethernet aglarindaki mac adresleri icin gecerli bir konu)

---
Huzeyfe ONAL
Ag Guvenligi Listesine uye oldunuz mu?
http://www.lifeoverip.net/netsec-listesi/