[Owasp-turkey] Telekom'un kullanıcıların ağ kartları Mac Address'lerini alıp alamadığı

hayrani altundas hayranialtundas at gmail.com
Wed Oct 14 16:28:55 EDT 2009

Oncelikle baya gec yapilmis bir yorum olucak ama idare edersiniz artik.Bu
arada guzel bir soru olmus sertac..

Simdi oncelikle pppoe nedir bu bir kimlik dogrulama methotudur.Isp ler
sadece cikis yaptigin yani modemin MAC ini alabilir bu durumda sevgili
huzeyfenin yorumuna katilmiyorum,Bence hicbir sekilde sniff edilemez
Ethernetin mac adresi alinamaz cunku sonuc itibariyle NAT
arkasindasiniz.Loglamaya gelince loglamada yapilmaz zaten buna neden gerek
duyulsunki diye dusunmuyor degilim "ldap" varken ?
Adsl de /32 olarak veriyor ipi networkde baska birsey yok ne sniff
edilebilsin.sadece isp de o router ile internete cıkan kullanıcıların adsl
modemlerinin macini alinabilir ayrıca mac hiç bir işe yaramaz bir kaç ufak
ayrıntı haricinde..Iyi Calismalar

--
Hayrani ALTUNDAS
IT Manager