[Owasp-turkey] NTFS EFS ~ Encrypt File System veri muhabbetleri.‏

Cihan Live cihan.ozhan at hotmail.com
Fri Jul 24 17:04:23 EDT 2009

Yardım ve fikirleriniz için teşekkürler arkadaşlar, benim gibi format sonrası bu sorun ile karşılaşan bir arkadaşım profesyonel veri kurtarma firması ile bu sorunu çözmeye çalışmış ancak firma ne yazıkki başaramamış bu kurtarma işlemini.

O programıda denerim tabiki ancak bilgisayar sıfırlandığı için direkt bulamayacaktır sertifikayı bilgisayarımda onuda ayrı olarak kurtarmak gerekecek sanırım ama orasını nasıl yapacağım önemli olan bu sertifikayı format öncesini kurcalayarak bulmak olur sanırım. Uzantısı nedir nasıl birşeydir daha önce kullanmadığım için onuda bilemiyorum tabiki.

Date: Fri, 24 Jul 2009 22:40:28 +0300
Subject: Re: [Owasp-turkey] NTFS EFS ~ Encrypt File System veri muhabbetleri.‏
From: ugur.glcn at gmail.com
To: halil.ozturkci at adeo.com.tr
CC: cihan.ozhan at hotmail.com; owasp-turkey at lists.owasp.org

Cihan Bey geçmiş olsun. http://www.beginningtoseethelight.org/efsrecovery/ linkteki yazı bir ihtmimal işinize yarayabilir ya da fikir verebilir.

EFS sertifikalarının durumunu tam olarak bilmiyorum ama bilgisayarda depolandığına göre eğer çok önemliyse profesyonel veri kurtarma çalışmalasıyla geri getirilme imkanı yok mudur  acaba ?

İyi çalışmalar, tekrar geçmiş olsun.

2009/7/24 Halil OZTURKCI (ADEO) <halil.ozturkci at adeo.com.tr>

Cihan Bey merhabalar,

Öncelikle şunu belirteyim. Eğer EFS kullanmaya başladıktan sonra
sisteminizde yer alan EFS sertifikasının yedeğini almamışsanız bu dosyalarınızı
kurtarmanızın hiçbir yolu yoktur.  Disk yada dosya/klasör şifreleme konusu
ciddi planlama yapıldıktan sonra hayaya geçirilmesi gerek konular. Microsoft
değil hangi ürünü/çözümü kullanırsanız kullanın doğru bir planlama yapmazsanız
karşılaşacağınız problemlerin sonucu hep aynı olacaktır, dosyalarınıza
ulaşamayacaksınızdır.

Teşekkürler, iyi çalışmalar.

Halil ÖZTÜRKCİ

ADEO Bilişim Danışmanlık Hizmetleri / ADEO IT Consulting
Services

Tel: +90 (216) 472 35 35 Fax: +90 (216) 472 35 36

Gsm: +90 (533) 383 81 88 E-mail:halil.ozturkci at adeo.com.tr

www.adeo.com.tr
www.halilozturkci.com

https://mvp.support.microsoft.com/profile/Halil