[Owasp-Recife] TrueCrypt development has ended 05/28/14

Caio Lüders caioluders at gmail.com
Thu May 29 02:03:20 UTC 2014

Wow , eu uso TrueCrypt e agora eu fiquei com medo .

Dei uma pesquisada e não tem nada certo ainda . O SourgeForge tinha sido
comprometido um tempo atrás , algumas pessoas estão especulando que foi
um deface . Entretanto , as assinaturas criptográficas ( esse termo
existe ? haha ) são todas válidas  :/

Análise do Wikileaks :
> Truecrypt has released an update saying that it is insecure and
> development has been terminated. The style of the announcement is very
> odd; however we believe it is likely to be legitimate and not a simple
> defacement. The new executable contains the same message and is
> cryptographically signed. We believe that there is either a power
> conflict in the dev team or psychological issues, coersion of some
> form, or a hacker with access to site and keys.
Pode ser um conflito entre os desenvolvedores ( que são anônimos, btw ) .
Está tudo muito estranho ...

att
CLA