[OWASP-Malaysia] SPR google documents disclosure

Hasanuddin Abu Bakar bizkutrai at gmail.com
Mon Jun 27 11:25:16 EDT 2011

Encik Haris, saya cuma pakai advanced search kat option Google.
http://www.googleguide.com/advanced_operators.html
Ini bukan masalah web application, tapi ni lebih kepada masalah
pematuhan polisi perlindungan data peribadi. Sudah banyak yang saya
jumpa terutamanya di website Malaysia, namun semua orang buat tak tahu
dan beranggapan mendedahkan data peribadi ini bukan satu masalah
besar.

Contohnya seperti laman NST http://www.nst.com.my/nst/spotoncontest#winners
dan banyak lagi website yg sewaktu dengannya. Tidak memerlukan skill
1337 h4ck0r untuk mendapatkan maklumat seperti ini.

Cuba google nombor MyKAD anda di Google. kejutan pasti menanti.

Hasanuddin Abu Bakar
GSEC, LPIC-1, Novell CLA
IT Security Engineer
+6017 913 1983