[Owasp-Malaysia] FAM got hacked!!!

Hasanuddin Abu Bakar bizkutrai at gmail.com
Fri Dec 31 05:27:31 EST 2010

On Fri, Dec 31, 2010 at 5:54 PM, Fathi Kamil Zainuddin
<cikgufatah at gmail.com> wrote:
> Ehem, aku x tau kalau info ni betul atau x. Psl sigma rectric hampir kena banned psl ptptn info disclosure oleh someone. Wallahualam.
> Sent from my BlackBerry® smartphone

sigma rectrix nak kena ban dengan ptptn tak pernah pulak dengar.
someone tu aku..sebab aku sorang je sini dari sigma rectrix..dah
memang kerja aku bidang security. nanti dikata makan gaji buta pulak.
lagipun yang betul2 disclose benda ni Google, bukan aku. result
terpampang kat google bila aku search nama dan nombor IC aku kat
Google.
Kembali kepada ban pasal info disclosure, sesiapa sahaja sekarang ini
tidak akan sewenang2 ban/tangkap/penjara hacker tanpa tuduhan jenayah
kerana itu semua hanya akan menunjukkan kebodohan orang tak buat
kerja/tak tahu buat kerja di pihak sendiri...contohnya kes disclosure
yang terbesar pada tahun 2008, database MSSQL staff/students UiTM full
info (nama, IC, phone, alamat rumah, result, email, gambar) seluruh
malaysia seramai 500,000 orang bersaiz 2.9 Gb boleh di copy secara
LAN..rundingan untuk menutup lubang disclosure dibuat secara aman dan
tidak melibatkan Mahkamah UiTM...kenapa begitu?...kerana..salah siapa?