[Owasp-greece] Paraitithikan o proedros kai ta melh ths ArxhsProstasias Dedomenwn Proswpikou Xarakthra

Konstantinos Koukopoulos kouk at noc.uoa.gr
Mon Nov 26 14:14:09 EST 2007

On Monday 26 November 2007 19:14:14 Kazakonis Anastasios wrote:
> Το αυτοκίνητό μου το αγόρασα μετά κόπων και βασάνων. Το πλήρωσα δόση προς
> δόση, δουλεύοντας ατέλειωτες ώρες για να το ξεχρεώσω. Το σπίτι μου ακόμα το
> πληρώνω. Δεν επιτρέπω λοιπόν σε κανέναν αλήτη να έρθει να μου σπάσει την
> περιουσία μου που την απέκτησα με τόσες θυσίες.

Εάν όμως βασίζεις τις ελπίδες σου στις κάμερες για να μην επιτρέψεις τη φθορά
της περιουσίας σου τότε μάλλον δεν κάνεις καλό υπολογισμό. Ελάχιστα σου
προσφέρουν εσένα οι που έχεις μαγαζί οι κάμερες ενώ στερούν από όλους μας ένα
δικαίωμα και αγαθό που είναι η προστασία από την περίεργη ματιά του κράτους.

> Όλοι αυτοί οι αλήτες που
> σπάνε βιτρίνες και αυτοκίνητα, δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους. Δεν τα
> πονάνε και γι' αυτό τα σπάνε. Εάν είχαν και αυτοί ένα μαγαζάκι μέσα από το
> οποίο θα περίμεναν να ζήσουν μια οικογένεια, δεν θα το έσπαγαν. ΠΡΟΣΟΧΗ!
> Δεν μιλάω για τους διαδηλωτές! Μιλάω για τους αλήτες που σπάνε την
> περιουσία των συμπολιτών μας.

Πως όμως είναι δυνατόν να διαχωρίσεις τους διαδηλωτές από τους αλήτες εάν δεν
είσαι κοντά (ίσως και μέσα) στη διαδήλωση; Από μακριά όλοι ίδιοι είναι.

> Ζητάω λοιπόν να ανοίξουν οι κάμερες, να ταυτοποιηθούν οι ταραξίες και να
> συλληφθούν ούτως ώστε να σταματήσει η καταστροφή, το σπάσιμο και το κάψιμο.

Τι ακριβώς συνεισφέρει μια κάμερα στο να συλληφθεί κάποιος που καλύπτει το
πρόσωπο του και χάνεται ανάμεσα στο πλήθος; Και γιατί η αστυνομία να
βολεύεται να (μην) κάνει τη δουλειά της εκ του ασφαλούς; Εάν κάποιος είναι
ταραξίας ας συλληφθεί επί τόπου μπας και προλάβουμε τίποτα που επίκειται να
γίνει, αντί να πηγαίνουμε εκ των υστέρων και να συλλαμβάνουμε και να
ταλαιπωρούμε ανθρώπους που έτυχε να δει η κάμερα κοντά στα επεισόδια.

> Έχουμε όλοι δει τα έκτροπα και τις καταστροφές που γίνονται κατά τη
> διάρκεια μιας διαδήλωσης. Είμαι υπέρ της χρήσης με την παρουσία του
> εισαγγελέα. Που σημαίνει ότι η ελληνική πολιτεία με έναν ανεξάρτητο
> δικαστικό λειτουργό είναι παρούσα και κρίνει αν μπορεί να χρησιμοποιήσει ή
> όχι την κάμερα.

Ναι, και κρίνει λάθος.

> Υπάρχουν κάμερες οι οποίες καταγράφουν. Αυτές των
> τηλεοπτικών καναλιών. Υπάρχει δημόσια διαδήλωση. Είναι δημόσια η διαδήλωση.

Ναι είναι δημόσια διαδήλωση όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ανεχόμαστε το
κράτος μας να παρακολουθεί όλα όσα κάνουμε σε αυτούς τους δημόσιους χώρους.

> Δεν είναι ιδιωτικός ο χώρος. Εδώ είναι αυτό το οποίο αρχίζει και δημιουργεί
> μία σειρά από ερωτήματα Στη διάρκεια της πορείας του Πολυτεχνείου δεν
> υπήρξε παρακολούθηση της πορείας ή κάτι που να έγινε παράνομο διότι ήταν
> παρών εισαγγελέας στο θάλαμο επιχειρήσεων ελέγχου κυκλοφορίας. Άρα, λοιπόν,
> ό,τι ακούστηκε ήταν ψευδεπίγραφο. Ο εισαγγελέας ήταν παρών, ανεξάρτητος
> λειτουργός της δικαιοσύνης. Δεν μπορεί κανείς, δεν έχει το δικαίωμα να τον
> κατηγορεί για κάτι τέτοιο.

Δεν διαφωνώ με τα όσα λες παραπάνω. Ωστόσο έχω δικαίωμα να λέω τα παρακάτω:

α) δεν υπάρχει εξαρχής λόγος να λειτουργούν κάμερες σε αυτούς τους δρόμους,
πόσο μάλλον κάμερες με δυνατότητα ταυτοποίησης προσώπων.

β) παρ'ότι εντεταλμένος και αρμόδιος για την αντιμετώπιση εγκλημάτων ο
εισαγγελέας δεν είναι υπεράνω κριτικής για τις αποφάσεις του και για τα
κριτήρια που τον οδήγησαν να διατάξει την παρακολούθηση. Το ότι συνηθίζεται
να συμβαίνουν έκτροπα σε μεγάλες πορείες αποτελεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ευθύνη
της αστυνομίας, συνεπώς εάν ήθελε προληπτικά να κάνει κάτι ο εισαγγελέας για
την περίπτωση έκτροπων θα έπρεπε καταρχάς να ελέγξει προληπτικά τις
διαδικασίες της αστυνομίας αντί να υποβάλει χιλλιάδες αθώους σε προληπτική
παρακολούθηση με αμφίβολο αποτέλεσμα.

> Η διεθνής εμπειρία, πάντως, έχει δώσει απαντήσεις. Στο Λονδίνο, όταν μπήκαν
> βόμβες στο μετρό, μετά από λίγες ώρες βρέθηκαν οι ένοχοι. Αν το θέλουμε
> αυτό και στην Ελλάδα, θα συμφωνήσουμε με τις κάμερες. Αν δεν το θέλουμε,
> εντάξει, να μην έχουμε τις κάμερες.

τι να θέλουμε δηλαδή; να μπορούμε με ευκολία να βρούμε την ταυτότητα
αποτελεσματικές, δυστυχώς όμως μόνο αυτό μπορούν να κάνουν, δήλαδή να
ανακαλύπτουν εκ των υστέρων τις ταυτότητες όσων εγκληματιών δεν νοιάζονταν
ούτως ή άλλως να τις αποκρύψουν! Επίσης όμως οι κάμερες είναι αποτελεσματικές
στο να συλλέγονται στοιχεία για αθώους τα οποία μετά να τυγχαίνουν
κατάχρησης.

Επειδή λοιπόν η διεθνής εμπειρία, είτε μετά από συμπτώσεις είτε κατόπιν
μελετών, έχει δώσει απαντήσεις πρέπει να σταματήσουμε να επιχειρηματολογούμε
ότι τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης αποτελούν γενικό εργαλείο αντιμετώπισης
του εγκλήματος. Στην καλύτερη των περιπτώσεων οι κάμερες να μπορούν να
μειώσουν πολύ ειδικές κατηγορίες εγκλημάτων, όμως οι δολιοφθορές σε μεγάλες
διαδηλώσεις δεν είναι τέτοια κατηγορία και σίγουρα δεν δικαιολογείται η
μαζική παρακολούθηση για τέτοιο ανύπαρκτο ώφελος.