[Owasp-germany] Spannende Vorträge auf dem OWASP Germany Chapter Meeting am 14.03.2014 in Frankfurt

Tobias Glemser tobias.glemser at owasp.org
Fri Mar 7 07:30:45 UTC 2014

Hallo zusammen,

Kommissar Zufall und Arved Stackelberg sei Dank haben wir einen weiteren
spannenden Referenten für das Chapter Meeting: Chris Wysopal, CTO, Veracode

"You are known by the company you keep: Introducing a secure software vendor
exchange program"

As network perimeters have hardened, attackers looking for the path of
least resistance are increasingly targeting the software supply chain
Examination of the risk posed by third-party applications and why the
software supply chain is the new perimeter for every enterprise How do
IT teams respond to business demands fast, whilst performing due
diligence to determine which applications, components or libraries
possess critical vulnerabilities?

Chris Wysopal will outline what the industry group FS-ISAC has done
around this issue and ask whether industry groups and financial
services companies in other regions should follow suit

Der zweite Vortrag kommt von Martin Johns und trägt den Titel "25 Million
Flows Later - Large-scale Detection of DOM-based XSS". Ich bin sehr gespannt
auf den Vortrag, DOM-based XSS haben die moisten ja immer noch nicht
verstanden :)

Die gesamte Agenda: https://www.owasp.org/index.php/Germany/Chapter_Meetings
Die Anmeldung: https://reg.owasp.de/cgi-bin/ichkomm.cgi

Wir freuen uns auf Dein Kommen.